Smar Do Klamki W Drzwiach Samochodu
  • Jak zabezpieczyć kłódkę przed zamarznięciem?
  • Co zrobić, żeby zabezpieczyć zamek przed zamarznięciem?
  • Jak odblokować zamarzniętą kłódkę albo zamek?
  • W jaki sposób dbać o zamek w drzwiach samochodu?

Kłódka to niezwykle popularne rozwiązanie, stosowane do zabezpieczania działek i pomieszczeń przed niepożądanymi osobami. Kłódki montuje się bramach dwuskrzydłowych, na drzwiach do zewnętrznych komórek i schowków, na drzwiach do garaży. Znajdziemy je również w komórkach, umieszczonych w piwnicach domów wielorodzinnych. Przy pomocy kłódek często zabezpiecza się również rowery, motorowery i motocykle przed kradzieżą.

Kłódki mają prostą konstrukcję i powinny działać bez problemu przez wiele lat. Niestety, zdarzają się problemy. Czasami się zacinają, czasami całkowicie blokują. Najczęściej powodem problemów jest korozja albo zamarznięcie.

Ale przecież teraz mamy łagodne zimy! To prawda. Kiedy panuje silny mróz, charakterystyczny dla ostrych zim, powietrze jest suche. Nie ma zatem co zamarznąć i zablokować kłódki. Łagodne zimy są z kolei wilgotne. Pada dużo deszczu. Ten dostaje się do mechanizmów kłódki i już przy bardzo lekkim mrozie zamarza.

Kilka słów o kłódkach

Przeciętny użytkownik wie, że kłódka składa się z czterech zasadniczych elementów: metalowej obudowy, metalowego pałąka, bębenka, w który wkłada się kluczyk oraz zapadki, w której blokuje się końcówka pałąka. Wewnątrz kłódki znajduje się mechanizm, który pozwala na przekręcenie właściwego kluczyka i zablokowanie końcówki pałąka. Wykorzystuje on piny, zamontowane na sprężynkach. Dopasowują się one do kształtu kluczyka. Jeśli jest to właściwy kluczyk, można przekręcić bębenkiem i odblokować zapadkę, co pozwala na wysunięcie pałąka.

Pałąki najczęściej produkuje się ze stali. W najlepszych kłódkach stosuje się specjalne stopy, które są bardzo odporne na przecinanie. Pałąki mogą być krótkie, albo bardzo długie, w zależności od typu kłódki.

Z kolei obudowy kłódek mogą być produkowane z żeliwa albo z mosiądzu. Kłódki mosiężne są zazwyczaj bardziej odporne na działanie warunków atmosferycznych.

Ciekawą odmianą typowej kłódki jest model trzpieniowy. Kłódki trzpieniowe zamiast długiego pałąka posiadają krótki i prosty trzpień. Jest on mocno zabudowany w obudowie kłódki, dzięki czemu jest znacznie lepiej zabezpieczony przed możliwością przecięcia albo zerwania.

Zamiast standardowego bębenka, do którego wkłada się kluczyk, kłódka może mieć mechanizm kodowy, z obracającymi się metalowymi kółkami, na których znajdują się cyfry. Otwiera się je po ustawieniu w jednej linii odpowiedniego szyfru.

Szyfr jednak można zapomnieć, a kluczyk zgubić. Żadne rozwiązanie nie jest doskonałe.

Kłódka (zdj. Tecmaxx)

Dlaczego kłódki się psują i blokują?

Kłódki są narażone na działanie warunków atmosferycznych – wahania temperatur, wilgoć, kurz, pył, pyłki roślinne, a niekiedy także soki z drzew, jeśli znajdują się tuż pod nimi. Kłódki są narażone na ataki korozji, która może atakować ich obudowę, pałąk, trzpień, a także mechanizm bębenka, jeśli będą do niego dostawać się zanieczyszczenia.

W trakcie bardzo intensywnej eksploatacji może dojść do zużycia elementów mechanicznych, np. pinów i sprężynek. Wiele zależy od jakości zastosowanych komponentów, jak również od rodzaju zastosowanego smarowania przy produkcji. Smar może też wyciekać z kłódki, jeśli jest ona narażona na działanie wysokich temperatur. Mechanizm może się też zacierać wtedy, gdy będą do niego dostawać się zanieczyszczenia.

W trakcie zimy kłódki blokują się także na skutek zamarzania. Wystarczy odrobina wilgoci, która dostanie się do mechanizmu, lekki mróz – i kłódka jest unieruchomiona.

Zamarznięta kłódka – jak sobie poradzić?

Wszelakie metody siłowe mogą zakończyć się uszkodzeniem kluczyka albo samej kłódki. Rozgrzewanie kłódki też nie zawsze działa, a w dodatku może spowodować wyciek smaru albo utratę właściwości smarnych, na skutek wysokiej temperatury.

Dlatego najlepszym sposobem jest zastosowanie odpowiedniego środka chemicznego, który pozwoli na usunięcie lodu.

 

Smar do zamków i kłódek Tecmaxx – odmraża, smaruje i konserwuje

Smar do zamków i kłódek Tecmaxx to specjalistyczny środek, który doskonale radzi sobie z odmrażaniem kłódek. Poza tym środek smaruje mechanizmy wewnątrz kłódki i konserwuje je. Dzięki temu zapobiega blokowaniu się i kolejnemu zamarznięciu.

Smar do zamków i kłódek Tecmaxx posiada specjalną końcówkę, którą łatwo można umieścić w bębenku kłódki albo zamka. Następnie opakowanie smaru należy docisnąć do bębenka i wówczas do środka mechanizmu dostaje się smar i odmrażacz w jednym.

Smar do zamków i kłódek Tecmaxx warto stosować prewencyjnie – raz na kilka miesięcy. Z pewnością poprawi on działanie mechanizmów kłódek i zamków, odpowiednio je smarując, a także zapobiegnie ich zamarzaniu.

Smar Do Kłódki W Bramie (zdj. Tecmaxx)

Zadbaj o zamki w drzwiach zewnętrznych

Zamki, stosowane w zewnętrznych drzwiach, są również narażone na niekorzystne działanie wielu czynników atmosferycznych. I również mogą zamarzać. Dlatego również warto je konserwować przy użyciu smaru do zamków i kłódek Tecmaxx.

Zadbaj o zamki w drzwiach samochodu

Na naszych drogach nadal dzielnie pracuje wiele prostych i starszych aut, w których drzwi otwiera się za pomocą standardowego kluczyka. Takie zamki również mogą zamarzać, kiedy szadź pokryje nadwozie auta a wilgoć dostanie się do mechanizmu. Smar do zamków i kłodek Tecmaxx pozwoli na skuteczne odblokowanie zamarzniętego bębenka. Warto też zadziałać prewencyjnie i przed rozpoczęciem sezonu zimowego zabezpieczyć bębenki przed zamarznięciem, stosując smar do zamków i kłódek Tecmaxx. Trzeba pamiętać o bębenkach zamków w drzwiach i w tylnej klapie.

Duża część współczesnych samochodów wyposażona jest w centralne zamki, albo w karty, zapewniające bezkluczykowy dostęp do wnętrza auta. Ale i w nich może pojawić się konieczność otwarcia auta za pomocą kluczyka. Kiedy? Najczęściej wtedy, gdy zimą dojdzie do rozładowania akumulatora. W takiej sytuacji należy znaleźć grot kluczyka i otworzyć zamek w drzwiach kierowcy, ukryty często pod specjalną zapadką. Niestety, jeśli zamek nie był używany przez lata i nie był serwisowany przez lata (brak jakiegokolwiek smarowania), otwarcie drzwi będzie niemożliwe. Dlaczego? Mechanizm się po prostu zastał, albo skorodował.

Jak temu zapobiec? Zamek, nawet w aucie wyposażonym w centralny zamek, należy co kilka miesięcy nasmarować. Czym? Smar do zamków i kłódek Tecmaxx będzie bardzo dobrym rozwiązaniem.

Smar do zamków i kłódek Tecmaxx to idealny środek w przypadku zamarznięcia zamka lub kłódki. Nadaje się również do ich serwisowania. Jest bardzo łatwy w użyciu i przede wszystkim, skuteczny.

Michał Lisiak